de reis gaat beginnen

11 mei 2018 - Hirtshals, Denemarken

Vrijdagmorgen 11 mei. Na een bezoek aan het umcg waar de 1 een zak bloed achterliet voor de medemens en de ander het achterliet om zijn eigen welbevinden te laten onderzoeken vertrokken we opgetogen richting de heimatt van Steffie. De reis ging redelijk vlot. Totdat we Oldenburg achter ons lieten. De ene na de nadere wegonderbreking volgden elkaar op. Lang leve de welvaart. Als je dacht hehe eindelijk kunnen we een beetje doortuffen hoppa 80km voor wederom een wegonderbreking. Rond 18 uur bereikten we het redelijk saaie Vejle. Waar ook het redelijk saaie hotel. Maar een terrasje met een wit wijntje en een echt Deens biertje maken al snel veel goed. Na een eenvoudige doch voedzame en ook smakelijke maaltijd in een stil restaurant besloten we naar de kamer te gaan. Afgezien van een afstandsbediening die het niet deed en een kamerdeur die weigerde (omdat klaas m bij zn telefoon had gedaan, standaard hotelfout!) een prima kamer, schoon, lekkere bedden en een prima douche. De 1 deed de eurovisiesongfestivaltest, de ander verbaasde zich erover dat zelfs Netflix in het buitenland is te ontvangen. Hoe mooi kan het leven zijn.