osen

13 mei 2018 - Osen, Noorwegen

Na een goede nachtrust, tingelde het wekkertje om 10 over zeven. Mooie tijd om op te staan. Na een douche en een toiletbezoek liet het ontbijt zich zeer goed smaken. Heerlijk uitgebreid ontbijt met fantastisch brood en huisgemaakte aardbeienyoghurt. De zon scheen, en de route naar Hirtshals was saai doch prima. Geen wegonderbrekingen, mooie koolzaadvelden. Al vlot bereikten we de haven van Hirtshals waar het kapje eraf ging, we wat om ons heen keken, een boekje lazen en genoten van het heerlijke zonnetje. Hoe mooi kan het leven zijn! De overtocht was prima. We keken onze ogen uit in de taxfreeshop: Noren met karren vol drank en etenswaren met prijzen waarvan de jumbo zich compleet uit de markt zou prijzen! We kochten onze eerste Polster en we deden een poging om in een boek te beginnen. Rond 4 uur bereikten we de Noorse wal waar we wel vier keer onze paspoort moesten laten zien, welkom in Noorwegen. Al snel pakten we de weg via Drammen naar Oslo, prima te doen. Vanaf Hamar, Reina met een gokje of de weg wel open zou blijven en dat deed ie! Yess. Precies 5 minuten voordat het Eurovisiesongfestival begon reden we de camping van Edwin en Wilma op. Dik 10 jaar geleden maar alsof het gister was! Na een koffie, een wijntje, en heel veel geklets verder waren we deelgenoot van de teleurstelling van Waylon, tijd om naar bed te gaan! Al snel vielen onze oogjes dicht! Truste!

Om 11 uur (echt!) werden we wakker. Na twee crackers met kaas reden we naar de plaatselijke joker. Want hoe klein Osen ook is, er is een supermarkt en het is ook nog eens open op zondag, hoe mooi kan het leven zijn. Na een kleine lunch kregen we van Wilma en Edwin een rondleiding over de camping en door het dorp. We maakten praatjes met dorpsbewoners, echt leuk. Wilma ging het diner voorbereiden en Edwin showde als een klein kind z’n quad. Wat een prachtig ding. Arlet mocht een ritje achterop en klaas hing zelf de bink uit. Na een maaltje in de zon waren we moegekletst. Een boek en een heerlijk muziekje een wijntje en wat pinda’s wachten in onze hytter. De route voor de volgende dag was uitgestippeld. Best nog wel lastig want door de vele sneeuwdooi kunnen er wegen afgesloten zijn. We zullen het allemaal meemaken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl