Shop till you drop part two

27 oktober 2017 - Brooklyn Bridge, New York, Verenigde Staten

het was een lange dag gister... lang, vermoeiend vol met indrukken. Dit is ook de reden van de delay van de blog. Of eigenlijk was de delay van de metro de reden maar daarover straks meer. Zoals beloofd moest de shopjob van de dag ervoor afgemaakt worden. Volgens de dames moesten we nog naar de macy's, de target en de bed en bodyworks. Zo gezegd zo gedaan. Om kwart voor 10 stonden we als echte shopoholics voor de deur van de macy's die nog potdicht zat, want in de stad die nooit slaapt bleek toch af en toe een rustmoment te hebben. Dan maar eerst een ontbijten bij de mac. Wat is dat toch smerig! Maar vooral heel erg zoet. Maar goed we keken ons ogen uit en de deuren van de macy's vlogen open. Daar beleefde ik een soort dejavu momentje: het leek de v&d wel maar dan nog een graadje ouderwetser. Wat ze wel verkopen zijn DE merken, dus de eerste tasjes waren gevuld. Daarna hiphop naar de target een combi tussen een nette action en een Franse supermarkt. Toen naar de body en bedwork, andersom, tja ik vond er niets aan alleen maar mierzoete geuren, maar ook hier kwamen we met tasjes uit. Als ik dit opschrijf denk je dat dit een kwestie van een uurtje is maar nee... we voegden ons om half 3 weer bij klaas, die heerlijk z'n film en boek momentje had gepakt. We besloten om toch nog weer de metro te nemen naar een geweldig museum" metropolitan museum of art. een prachtig mooi gebouw, 1902, een kwart van de 3,2 miljoen objecten uit de collectie van dit museum kan maar tentoongesteld worden terwijl het echt een heel groot museum is. Er is een hele Egyptische vleugel die wij even hebben gelaten voor wat het is, een Amerikaanse vleugel maar waar wij erg trots van werden was de Europese vleugel. Daar hangen echt zalen vol schilderijen van de Nederlandse meesters uit de gouden eeuw. Zoveel bekende schilderijen heb ik nog nooit bij elkaar gezien! Helaas ging het museum om 17:30 dicht, snel probeerden we nog een Mondriaan te spotten maar helaas, niet gelukt. We hadden hier best nog wat uurtjes kunnen doorbrengen! Maar goed, what's next! Even overleg met de vanderwallen... om 19 uur de circle line. Dat zou eigenlijk vrijdag maar we kwamen er achter dat we dan ook de vliegtickets met extra beenruimte moeten boeken, en dat is toch wel erg belangrijk. Dus we besloten om snel met de taxi naar pier 83 te rijden en daar een hapje te eten. Dat hapje eten bleek een probleem. Normaal struikel je over de eettentjes maar uitgerekent hier bij pier 83 niets te bekennen op een vreselijk lelijke pizzeria gerund door Grieken (!) na. Pfff zit je in NY ga je hier eten, nou ja soms  wint je buik het van je ogen! Gelukkig hadden ze ook lekkere Griekse hapjes. Even waanden we ons bij Vasso! Met de buikjes vol stapten we op de circle line. Een twee uur durende boottocht in het donker om Manhattan heen. Het weer was inmiddels omgeslagen en er waaide een ijskoude wind. Dus leuk buiten op het dek foto's schieten was bijna een straf. De boottocht was mooi maar had ook een uur mogen duren :). Met de benodigde foto's op zak liepen we naar de dichtstbijzijnde metro en die bleek weer vlakbij time square te zijn. Als je dan toch hier bent kun je dat niet aan je voorbij laten gaan. Nu snap ik wat er met de uitspraak:  new york the city that never sleeps wordt bedoelt! Ik denk dat het hier s avonds  tien misschien wel twintig keer zo druk is als overdag. Wat een herrie, wat een lichten, wat een mensen, wat vreselijk overweldigend.. is dit leuk? Ik twijfel, zittend op de trap met uitzicht op de mierenhoop die times square heet verlangde ik stiekem naar een boswandeling in Bakkeveen met alle stilte en rust om mij heen om vervolgens wakker geschud te worden door madelief die niet tevreden was over haar gemaakte foto's... ik denk dat ik oud word....na dit geweld doken we de metro in en waar we voorlopig een tijdje moesten blijven want er lag een lijn uit, onze lijn! Lekker dan en we waren best moe! Om 23 uur liepen we ons huis in brooklyn binnen, we waren moe, heel moe dus helaas deze delay van de blog!

1. Brenda:
    27 oktober 2017
    We waren al een beetje in de war, geen leuk blogje bij het wakker worden! Maar gelukkig er is gewoon lang en goed geshoped! Geen reden voor paniek dusss! Mooie fotos ook. Geniet nog even. Xxx
  2. Yvonne:
    27 oktober 2017
    Een boswandeling in Bakkeveen😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 ..... nou mijn keus valt op Shop till you drop
  3. Tonny:
    27 oktober 2017
    Heerlijk die shop momenten...daar zou ik het meest naar uitkijken.
    Geniet !!