Keep calm het gaat beginnen!

21 oktober 2017 - Brooklyn Bridge, New York, Verenigde Staten

4:13 het wekkertje rinkelt. Tijd voor de grote reis! 5 uur precies troffen we onze medereizigers bij de carpoolplaats van Boerakker. Op 1 rare chauffeur na weinig op onthoud arriveerde we 8 uur op AirPort Brussel. Onze chauffeur Steffie zette ons keurig af en reed door naar de parkeerplaats. Ruim op tijd dus nog weinig benul van stressmomenten… geen rij bij de incheckbalie wat wil je nog meer. De aardige baliemevrouw vroeg ons of we een Esta hadden… maar natuurlijk zei ik trots! Ook van Canada??? Ehhh nee.. we hebben daar alleen een tussenstop, toch???? Sorry mevrouw maar die moet je wel hebben. Shit… gelukkig heeft Steffie haar laptop mee, gelukkig kan Steffie snel typen, gelukkig hebben we Google en hadden we snel de esta Canada site gevonden. Alleen was dat achteraf niet zo heel erg gelukkig: het was niet de officiële site, maar een tussenpersoon. Gevolg: 139,- betalen ipv 50,- maar ff omdenken deze site ging razendsnel. Dus na een minuut of twintig stonden we weer voor de incheckbalie. Opnieuw inchecken echter de esta van klaas bleef hangen. De baliemedewerker was geduldig en uiterst vriendelijk en begripvol: het bleek dat we ipv een 8 een b hadden gelezen in het paspoort dus er was een fout in de esta. De baliemedewerker ging voor ons bellen, en de held van de dag regelde dat het toch nog allemaal in orde kwam. Helaas was van onze mooie op tijd actie weinig meer over! Dus op een drafje naar de douane. Dit ging snel! Dus wellicht zat er nog een kop koffie in maar de moed zakte ons in de schoenen toen we bij de tweede douane kwamen… Thailand was er niets bij, wat een rij! Maar we bleven rustig.. Steffie bood zelfs nog even mentale steun aan een Canadees meisje die steeds meer in paniek kwam omdat ze haar vlucht naar haar vriend zou gaan missen. Om 10:23 stonden we bij de gate (vliegtuig zou 10:45 vertrekken) en zaten we precies om 10:40 op onze mooie langebenen plek, pffffff wat een stress achteraf allemaal onnodig want er was een onbestemde vertraging van dik drie kwartier. Maar we vliegen! Op naar new york! Na een prima vlucht kwamen we aan in Montréal. De tijd tussen de twee vluchten was op zich genoeg maar niet super ruim. We werden naar de check in voor de usa geleid. Plotseling kwam klaas erachter dat hij z’n jas in het vliegtuig vergeten was met zn paspoort en zn ticket erin… pfff dus op een draf weer terug naar het beginpunt. De rest van het gezelschap vervolgde alvast de douaneroutine. Wat een gedoe, schoenen uit, inchecken via een apparaat, we werden compleet doorgelicht. Al snel voegde klaas en Steffie zich bij ons inclusief jas, gelukkig! Wanneer je koffer gematched werd met je paspoort dan pas mocht je naar douane nummer twee, weer vingerafdrukken en een foto, wat een feestje. De tijd begon te dringen….. de stewardess stond ons al op te wachten. Ze maakte zich al ongerust. We waren de laatste die het vliegtuig inliepen wat als voordeel had dat we niet lang hoefden te wachten voordat we de lucht in gingen om drie kwartier later een prachtige sightseeing vanuit de lucht van new york te krijgen. Wat een bijzondere stad! Na een indrukwekkende landing waren we dan echt in new york! Met een yellow cab scheurden we een complete cultuurshock in. Dit was toch wel een beetje anders dan leek of Groningen. 16 uur (22 uur dus) stonden wij voor ons zeer bijzondere appartement. De kamers zijn verdeeld, de koffers uitgepakt, nu proberen om nog een paar uur de ogen open te houden dat zal moeilijk worden. We voelen ons allemaal een beetje zweverig. Het was een heftige dag. Morgen hopelijk ontspannen! Op het programma staat: een bezoek aan een kerkdienst (gospel) en de basketbalwedstrijd, ook willen we nog naar Smorgasburg, laatste dag! Wordt vervolgd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Diana:
    21 oktober 2017
    Tjee, wat een reisstress. Hopelijk de rest van de week alleen maar genieten.
    Veel plezier!
  2. Nel en hans:
    22 oktober 2017
    Wat een gestress en toch weer goed opgelost, leve de vooruitgang. Stom dat je voor Canada ook een esta moet want je blijft toch in het gebouw? Geld klopperij! Nou doe maar een dankgebedje morgen in de kerk en een kaarsje. Ik lees het wel weer , keep calm xx knuf van iedereen en o ja konijntjes leven nog!
  3. Yvonne:
    Ik lig alleen maar in een deuk😂😂😂😂😂 Grun Goes vliegen😂😂😂
  4. Brenda:
    22 oktober 2017
    Pffff, klinkt niet als een heel ontspannen, start van de reis! Maarre jullie zijn er! Nu ontspannen&genieten! X
  5. Bettina:
    22 oktober 2017
    Fijn dat jullie 'gewoon' in NY zijn aangekomen. Dan kunnen wij nu ook gaan beginnen met het genieten van jullie verhalen. Wij hadden zelfs hier plaatsvervangende stress 😂. Veel plezier!!
  6. Hijken:
    22 oktober 2017
    Wij gaan vandaag van hijken naar Utrecht .
    Vlgs mij , bij Zwolle, geen esta nodig.
    Relaxed hoor
  7. Dhr en Mevr. R.A.Jarvis:
    22 oktober 2017
    Tjeetje, wat een gedoe alllemaal, wat een geluk dat Steffie zo handig is met de computer!
    Vanaf nu kan het alleen maar genieten worden en wij genieten mee. Heerlijk💋
  8. Rolinda:
    22 oktober 2017
    Ik lig dubbel, zie het zo voor me. Maar jullie zijn er nu, dus heerlijk genieten. Je verwacht niets nieuws, westers is westers maar niets is minder waar hè?! New York is met niets te vergelijken. Enjoy!!🍀