New York New York....

15 september 2017 - Leek, Nederland

Nog maar 5 weken te gaan en dan gaan wij een nieuw reisavontuur beleven! New York staat op de planning. Vurige wens van Steffie en Madelief, maar stiekem ook van Klaas en mij alhoewel ik het liefst naar landen ga waardoor ik in een compleet andere wereld ben: Iedereen die ik spreek en al eens NY bezocht heeft garanderen mij dat ik in een compleet andere wereld kom.. ik moet het nog zien voor mij is NY het toonbeeld van de westerse cultuur en beschaving, alhoewel beschaving... dit keer zal ons reisgezelschap niet uit vier maar uit acht personen bestaan want de VANDERWALLEN gaan ons vergezellen. Leuk: een mannelijke touch aan de reis. as zondag gaan we knopen doorhakken over het programma. een week of wat hebben we een oriënterende bespreking gehad: wat heeft ieder individueel voor wensen, wat willen we zien? De fietstocht is al geboekt voor maandag andere ideeën zijn: een sportwedstrijd (basketball, ijshockey of honkbal) een musical, shoppen (komt bij de jongens vandaan, echt!) een musical, een jazzcafe, een gospel kerkdienst... Mocht er iemand onder de lezers zijn die tips heeft: we houden ons aanbevolen!

1. Monique:
    15 september 2017
    Gaaf new york!! Wij zijn er een paar keer geweest en gaan in februari ook weer!
    Fietsen door central park, musical, over de brooklynbridge fietsen of wandelen, China town, museum en gedenkingsplek van 11 sept, boven op de Chrysler building, boven in het Vrijheidsbeeld ( wel online reserveren anders kan het niet) met de boot naar staten island.
    Love new- york verheug me op jullie verhalen
  2. Linda:
    15 september 2017
    Wat gaaf Arlette! Het is voor mij bijna 20 jaar geleden maar het mooie herinneringen! The cloisters (uptown Manhattan), brooklyn (over de brug lopend), pier 17, bryant parc en hampton bays mocht je ruim in de tijd zitten én zeker een honkbal wedstrijd!! Ben benieuwd naar de verhalen. Ik ga ze weer volgen!
  3. Arlette:
    15 september 2017
    We hebben idd maar n week dus... wordt weinig slapen denk ik! Honkbal leuker dan basketbal?
  4. Debby:
    15 september 2017
    Genieten!!! Pak de boot naar het vrijheidsbeeld wel vroeg anders sta je uren in de rij!
  5. Yvonne:
    Ik ben jaloers 💋
  6. Arlette:
    15 september 2017
    Thx voor de tip! Volgens mij is dit inclusief bij onze fietstocht maar ik ga het ff checken!
  7. Marian:
    15 september 2017
    Hi Arlette, wij hebben de New York city pass gebruikt. Niet te verwarren met de New York pass. Als je een paar standaard attracties op je lijstje hebt staan kan deze gauw uit. Google maar eens.
    Waar wij niet zijn geweest en spijt van hebben; High Line. Is een oude treinrails die is veranderd een hooggelegen park.
    Erg tof New York! Geniet!
    Groet, Marian
  8. Arlette:
    15 september 2017
    Hi marian! High line had tonia ook al op t lijstje gezet. Schijnt ook nog iets met foodtrucks te zijn! Ik ga dat met die pas ff googelen. Wanneer was jij er?
  9. Dhr en Mevr. R.A.Jarvis:
    16 september 2017
    Weer een heerlijk avontuur in het verschiet. Geniet er van.👄