het komt dichterbij....

6 oktober 2017 - Leek, Nederland

Nog precies twee weken en dan gaat het gebeuren... op een zondag hebben we een behoorlijke aanslag op onze creditcard gedaan.Onder het mom van: je kunt het maar betaald hebben zijn er tal van zaken geboekt en geregeld. Zo hebben we tickets geboekt voor de basketball wedstrijd Brooklyn Nets vs. Atlanta Hawks. Ook hebben we een parkeerplek geregeld bij de luchthaven van Zaventem (want o ja we vliegen vanuit Brussel en o ja gelukkig niet via Ryanair!). Verder hebben we een pas geregeld met allerlei kortingen voor bezienswaardigheden en een pas voor reizen met de metro. Wat voor nu rest is het vervoer van luchthaven in New York naar Brooklyn. Als iemand nog tips heeft hoe we het voordeligst en het snelst van la Guardia (NY) naar Brooklyn kunnen komen dan houd ik mij aanbevolen. Er zijn mensen die zeggen dat je makkelijk met de metro kunt en anderen zeggen weer dat je "gewoon" een yellow cab kunt aanhouden en daarmee prima en goedkoop naar Brooklyn wordt gebracht, maar ik ben er nog niet zo gerust op.. Mensen die mij kennen weten dat ik een behoorlijke planner ben en dat ik dit niet aan het toeval wil overlaten dat het allemaal wel goed komt. Dan zijn er nog twee hele grote struikelpunten. Klaas wil goed zitten in het vliegtuig en ik moet nog Esta´s regelen. Voor het eerste punt ben ik 1 hele lange avond bezig geweest om uit te zoeken of er ergens een mogelijkheid is om extra beenruimte te boeken, zou toch geen probleem moeten zijn als je maar betaald dacht ik. Maar zo makkelijk is extra ruimte niet te koop bij Air Canada. om een lang verhaal kort te maken:24uur van te voren bent u als eerste aan de beurt mevrouwtje... oké... dit hoofdstuk is gesloten! op naar de volgende uitdaging: de Esta's... wat een drama. ik ben, al zeg ik het zelf, best goed in het invullen van formulieren maar echt je moet een universitaire studie hebben gevolgd om eruit te komen. Ik ben er voorlopig maar even mee gestopt, ik denk dat Klaas mij hier maar even mee moet helpen... we hebben nog even, dit moet 72 uur van te voren geregeld zijn. ook hier weer tips voor het snel invullen van een Esta, ik houd mij aanbevolen. Tot snel!