Zomervakantie in de herfst 2018

30 september 2018 - Leek, Nederland

Nog 19 dagen en dan gaan wij, de Lindeboompjes, op zomervakantie. Voor de derde keer doen we dit in de herfstvakantie en het bevalt goed. Alhoewel het waarschijnlijk voor de laatste keer is omdat we voor 2019 een verre reis in de planning hebben en dat gaat niet lukken in 1 week! maar goed: waar gaan we naar toe? het moet voldoen aan de quote: ver weg maar toch dichtbij.... vorig jaar vlogen we naar New York dat was meer dichtbij (onze eigen cultuur) maar toch ver weg (8 uur vliegen). Na enig zoekwerk hadden we iets gevonden: Jordanië. bijzonder omdat we deze bestemming nog gedeeld hebben met Klaas z'n vader vlak voor zijn overlijden. Hij is onze grote inspirator wat betreft reizen. "Jordanië is prachtig" zei hij, DOEN! ik kreeg nog een mooi reisboek van hem mee en het plannen kon beginnen. Helaas, helaas lukte het niet om een goede vlucht te boeken. Of het was met Oekraïne airways (soort mh17) of het was een hele lange vlucht of de tijden waren niet geschikt kortom deze bestemming was voor de herfstvakantie van 2018 niet haalbaar. Maar hij blijft op ons lijstje staan! de puzzel lag weer open. klaas opperde al snel Spanje. De dames vonden dat niet ver weg genoeg, niet qua afstand maar qua beleving. te dicht bij onze eigen cultuur. Hoe meer we er ons in verdiepten hoe interessanter het werd. Marokko ligt immers aan de overkant. en dat was onze herfstbestemming in 2016. Vrijdag 19 oktober om 16:30 vliegen we van Schiphol naar Sevilla en een week later vliegen we van Malaga weer terug naar Nederland. We verblijven zaterdag en zondag in een appartement in de 1 van de belangrijkste steden in Zuid Spanje op gebied van cultuur en kunst. Vervolgens huren we een auto en rijden we via de olijvenroute naar Montellano in het natuurgebied la siërra de San Pablo. Daar verblijven we twee nachten in een prachtige Haciënda. De meiden gaan daar kennismaken met de Andalusische paarden. Daarna rijden we door naar Malaga waar we drie nachten een huis hebben gehuurd. 1 activiteit staat al gepland en dat is het lopen van de Caminito del Rey. Zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte van onze nieuwe reisbestemming. voel je niet verplicht tot het lezen van deze reisblog. Je staat in de mailinglijst omdat je je eerder hebt opgegeven. Ik schrijf het in eerste plaats op voor onszelf, je vergeet vaak de kleine dingen die je meemaakt en die maken juist de reis tot iets bijzonders. Wellicht inspireert het je of ben je zelf niet in de gelegenheid om een reis te maken en vind je het leuk om van een afstand met ons mee te reizen! maar als je er niets aan vindt: even goede vrienden, dan kun je je natuurlijk afmelden!

1. Dhr en Mevr. R.A.Jarvis:
    30 september 2018
    Klinkt fantastisch voor jullie en voor ons weer iets om naar uit te kijken. We wensen jullie veel prachtige avonturen en wij genieten mee.
  2. Nel en hans:
    30 september 2018
    Gezellig om jullie weer te volgen op jullie herfstreis. Wij zullen op het vee passen dus dat komt ook goed!
  3. Piet en geke visser:
    1 oktober 2018
    wat leuk dat jullie dit doen . wij gaan jullie zeker volgen.